Ariana dla WS | Blogger | X X

niedziela, 14 października 2018

[Przedpremierowo] Paranoja - Katarzyna Berenika Miszczuk

Autorka: Katarzyna Berenika Miszczuk 
Tytuł: Paranoja (druga część cyklu: W lekarskim fartuchu)
Ilość stron: 416
Gatunek: Thriller
Data premiery: 17 października 2018
Wydawnictwo: W.A.B.

"Paranoja" to druga część szpitalnego cyklu Katarzyny Bereniki Miszczuk, która swoją premierę będzie miała już 17 października. Ja z pierwszą częścią zapoznałam się dopiero w tym miesiącu i przyznam, że było warto. Trzeba, jednak wspomnieć, że "Paranoja" podobała mi się znacznie bardziej. Części, choć są ze sobą w pewien sposób powiązane (bohaterami), to uważam, że nie jest bardzo konieczne czytanie ich w kolejności. 



O czym jest książka? 

Marek Zadrożny jest lekarzem medycyny sądowej i jak zawsze powtarza, musi widzieć miejsce zbrodni, aby móc dobrze wykonać swoją pracę, dlatego jego przyjaciel komisarz Pol stara się zawsze go zawiadomić. 

Tym razem w Warszawie dochodzi do serii samobójstw, które Markowi wydają się podejrzane. Zaczyna zauważać pewien szczegół, który policja uważa za nieistotny. Mianowicie, chodzi o czerwoną nitkę, która towarzyszy każdej zmarłej osobie, czy to na palcu czy na włosach. W końcu okazuję się, że Marek miał rację, a wiedzą to, dzięki mordercy, który postanowił "skontaktować" się z policją. 

Tymczasem Joanna Skoczek wraca z urlopu i próbuje prowadzić normalne życie po tym jak uniknęła śmierci z ręki tajemniczego wielbiciela. Drogi jej i Marka znowu się przetną i tym razem będą mieli lepsze sposobności, aby się poznać, choć oczywiście nie obędzie się bez problemów. Do Warszawy przyjechał jej były mąż, który nagle chciałby do niej wrócić. Kobieta nie wie co ma zrobić, zranił ją okropnie, ale to był jej pierwszy mężczyzna. 

Jak potoczą się losy bohaterów? Czy policji uda się złapać zabójcę? 



Moim zdaniem:

"Paranoja" podobała mi się dużo bardziej od "Obsesji" i z tego co widziałam, to nie jest tylko moje zdanie. W pierwszym tomie za dużo było humoru przez co książka nie przypominała thrilleru, tutaj już jest zupełnie inaczej. 

Można powiedzieć, że tym razem głównym bohaterem jest Marek Zadrożny, choć wciąż dowiadujemy się co się dzieje również u innych bohaterów. Tym razem, jednak autorka bardziej się zagłębiła w pracę lekarza, więc będziemy mu towarzyszyć przy sekcji zwłok, poznamy jego życie prywatne oraz poglądy. Wyraźnie da się zauważyć jego zmianę po poznaniu Joanny i uważam, że to zmiana na lepsze. W końcu człowiek musi w końcu przestać szaleć i zacząć myśleć przyszłościowo. Zwłaszcza, jeśli już dawno nie jest się dwudziestolatkiem. Marek Zadrożny jeszcze bardziej przypadł mi do gustu po tej części i jestem przekonana, że na pewno ma grono swoich fanek wśród czytelniczek. Nie da się go nie lubić. :) 

Autorka znowu zaskakuje zakończeniem, choć nie tak bardzo jak w przypadku Obsesji. Momentami podejrzewałam tę osobę, aczkolwiek pomyślałam, że nie miałaby powodów i jakoś zrezygnowałam z tego tropu. Natomiast koniec końców i tak wszystko wyszło nieco inaczej niż myślałam i wyszło to bardzo dobrze. 

Mam wrażenie, że Paranoja okazała się lepsza, dlatego że mniej tutaj było humoru i powieść była po prostu poważniejsza, przez co okazała się naprawdę wciągająca, zaskakująca i dobra. Oczywiście wszystko zależne jest od gustu czytelnika, ja uwielbiam kryminały i thrillery "poważne", a nie książki w stylu Moniki Szwaji czy Olgi Rudnickiej. 

Polecam Wam zapoznać się z twórczością Katarzyny Bereniki Miszczuk, to już szósta książka jej autorstwa, którą miałam przyjemność czytać i każda mi się podobała. Jak tylko znajdę czas, na pewno sięgnę po wszystkie książki autorki. :) 

Dziękuję za egzemplarz Wydawnictwu W.A.B. 




6 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że będę miała okazję sięgnąć po tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę zapoznać się z tą serią, aż rączki zacieram na tą ,,Paranoję''.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam niecierpliwie. "Obsesję", jak tylko dorwałam, to połknęłam w niecały dzień, tak mnie wciągnęła. Czytałam już książkę autorki, gdzie humor był żaden("Druga szansa"), ale potem przyszedł czas na "Szeptuchę" i teraz zastanawiam się jak wyszła autorce kolejna książka z mniejszą dawką humoru. Nie mogę się doczekać premiery :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak podobała Ci się Obsesja, to Paranoja powinna Ci się rowniez spodobać, a moze nawet bardziej. Mi sie obie podobały, tak samo jak i cykl Kwiat Paproci i nie moge sie doczekać, az sięgnę po kolejna książkę autorki :)

      Usuń