Ariana dla WS | Blogger | X X

wtorek, 18 września 2018

Revived - Samantha Towle

Autorka: Samantha Towle
Tytuł: Revived
Gatunek: Romans
Ilość stron: 440
Wydawnictwo: Niezwykłe
Data premiery: 12 września 2018 




Revived skusiła mnie przede wszystkim, dzieki swojej poprzedniczce Revved. Co prawda nie czytałam jej, ale słyszałam o niej same dobre opinie. Postanowiłam zapoznać się z Revived, czyli w pewnym sensie drugą częścią, ale książek nie trzeba czytać w jakiejkolwiek kolejności. 

Wydawnictwo Niezwykłe wydaje książki, które zapadają mi w pamięć. Oczywiście nie mogę się wypowiedzieć o wszystkich książkach, jedynie o tych co czytałam, ale to właśnie one sprawiły, że lubię to wydawnictwo. 

Przejdźmy zatem do Revived. 



O czym jest książka? 

"Życie jest pełne pochyłych i ostrych zakrętów, rzucając na ciebie wszelkiego rodzaju trudności, ale liczy się to, jak sobie z tym poradzisz. Jeśli wstaniesz i będziesz szczery - ze sobą i innymi, wszystko się ułoży."

India jest kobietą, która ma za sobą dosyć przykrą przeszłość. Wraz ze swoim bratem Keitem wychowywali się u wielu rodzin zastępczych i często byli rozdzielani na co zdecydowanie nie wyrażali zgody. Można powiedzieć, że byli nieco problematycznymi nastolatkami. India niestety oddała serce mężczyźnie, który zdecydowanie nie był tego wart. Miał być jej opiekunem, a stał się kimś więcej. Z tej miłości zrodził się owoc, na który młoda dziewczyna nie do końca była gotowa. Na szczęście miała zawsze u swego boku brata, który niezależnie od sytuacji - dawał jej wielkie wsparcie. 

India chciała by jej dziecko miało lepszą przyszłość i dzieciństwo niż ona, więc postanowiła udać się na studia i została uznaną terapeutką. 

Leandro Silva jest kierowcą Formuły 1, jednak któregoś dnia przydarza mu się poważny wypadek. Można powiedzieć, że fizycznie Silva szybko dochodzi do siebie, jednak psychicznie już nie. Nie jest w stanie prowadzić żadnego samochodu, nawet siedząc jako pasażer dopada go wielki strach. Leandro dostaje ultimatum - albo wsiada za kółko i jego kontrakt zostaje podpisany na kolejny rok, albo rezygnuje i traci wszystko co do tej pory osiągnął. Mężczyzna ma nie lada problem, jego życie zdecydowanie idzie w złym kierunku. Nie dość, że w ostatnich miesiącach przesadza z alkoholem, to w dodatku.. z kobietami. 

Kierowca postanawia udać się do terapeutki, jako że jest to jego ostatnia szansa na powrót do normalności. 

Żadne z nich nie planowało, że poczują do siebie coś więcej. Niestety nikt nam nie mówił, że w życiu będzie lekko. Przed Indią nie lada problem, czy wybrać karierę czy miłość? Natomiast Silva będzie musiał zdecydować czy walka o powrót do normalności jest warta świeczki. 

Moim zdaniem: 

Kolejna książka od tego wydawnictwa, którą czytało mi się bardzo szybko. Właściwie przeczytałam ją w kilka godzin. Tym razem nie była to jednak powieść, która niesie jakieś głębsze przesłanie, ale to nie znaczy, że nie była dobra. 

Revived bardzo mi się podobała. Na wstępie chcę zaznaczyć, że jest to romans, więc czytać powinni to ludzie, którzy lubią ten gatunek. Choć na początku autorka porusza dosyć ważny problem - wykorzystywanie seksualne nieletnich i gwałt, to jednak nie skupia się mocno na tym w całej książce. 
Pokazuje, jednak czytelnikom, że nawet jeśli przeżyjemy coś takiego, to można z tego „wybrnąć” i wieść dobre życie. Nie warto się poddawać. 

Jedyne do czego mogłabym się przyczepić to fakt, że autorka zdecydowanie nadużywała słowa „pieprzyć” i „wypieprzyć” - przez co trochę zepsuła moją opinię o tej książce. To znaczy.. ja wszystko rozumiem, do takiego macho nie pasowałoby gdyby mówił „chce się z Tobą kochać”, ale co to za słowo „wypieprzyć”? Nigdy czegoś takiego nie słyszałam i nie wiem czy to w tłumaczeniu coś poszło nie tak czy ja jestem zacofana. 
Ogolnie dużo było dennych tekstów, które można było pominąć lub napisać je lepiej, ale sama historia w sobie była bardzo miła. 

Jeśli chodzi o bohaterów, to przyznam, że naprawdę ich polubiłam. Dużo słyszałam o wzdychaniu do Carricka, więc na pewno sięgnę po Revved, aby dowiedzieć się o co całe zamieszanie. W Revived występował kilka razy, wydawał się być naprawdę sympatyczny. Oprócz niego bardzo spodobał mi się Leandro, ale to chyba oczywiste w takich powieściach. Co prawda jego bezpośredniość nieco mnie raziła momentami, to jednak fajny z niego gość. Duży plus daję również za syna i brata Indii. Jeśli chodzi o syna to chciałabym, aby moje dziecko w takim wieku było takie rozgarnięte. Mam nadzieję, że będzie! ;) 
Keit - takiego brata tylko pozazdrościć, naprawdę. Natomiast sama India - momentami nieco denerwująca, jak to kobieta, takie "chcę, ale nie chcę", ale pomijając to - również sympatyczna bohaterka. 

I myślę, że to właśnie dzięki bohaterom ta historia była tak przyjemna. Oczywiście znalazło się kilka minusików, ale mimo to ja książkę po prostu połknęłam. Jak zaczęłam tak odłożyłam dopiero po zakończeniu. Także samo to już o sobie mówi. 

Podsumowanie: 

Jeśli, więc nie przeszkadza Wam taki język w książkach i lubicie romanse, to Revived powinno przypaść Wam do gustu. Mi się podobała, to naprawdę przyjemna lekturka, oczywiście dla dorosłych lub trochę starszej młodzieży :) 
A żeby tego było mało jak tylko mój stos hańby nieco się zmniejszy zamierzam sięgnąć po Revved. Fajnie będzie spotkać tych samych bohaterów z nieco innej perspektywy. 

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Niezwykłemu. 




6 komentarzy:

  1. Zapowiada się ciekawie, chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna historia, naprawde przyjemnie sie czytało :) niektóre teksty po prostu mozna było lepiej napisac, ale nie było zle :)

      Usuń
  2. Na długi jesienny wieczor taki romans powinien być dla mnie idealny! :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością :) mam nadzieję, że Ci się spodoba :)

      Usuń
  3. Od czasu do czasu lubię sięgnąć po taką romantyczną historię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również tak mam :) czasami dobrze siegnąć po inny gatunek

      Usuń