Ariana dla WS | Blogger | X X

niedziela, 16 września 2018

Proces Diabła - Adrian Bednarek

Autor: Adrian Bednarek 
Tytuł: Proces Diabła (Tom II)
Gatunek: Thriller
Ilość stron: 325
Wydawnictwo: Novae Res 



Kiedyś chciałam nawiązać współpracę z Wydawnictwem Novae Res i miałam kilka książek do wybrania. Zdecydowałam się na dwie, żeby nie dokładać sobie zbyt dużo pracy na jeden raz. Jedną z tych książek był "Pamiętnik Diabła" Adriana Bednarka i książka tak bardzo mi się spodobała, że postanowiłam przeczytać całą serię. 

"Proces Diabła" to druga część serii i jeśli jeszcze nie czytaliście pierwszej, to może skusi Was fabuła drugiej części? Wydaje mi się, że książki lepiej czytać po kolei, bo choć  autor wiele wyjaśnia nam w drugiej części to co działo się w pierwszej, to jednak nie to samo co przeczytanie książki. 

Zacznijmy od krótkiego opisu o czym w ogóle jest ta seria (skupię się tylko na dwóch częściach, bo tylko tyle na razie przeczytałam). Na serię o diabełkach składają się cztery książki. Pierwsza, czyli "Pamiętnik Diabła" to pamiętnik Kuby Sobańskiego, który jest tym tytułowym diabłem. Na moim blogu znajdziecie recenzję tej książki, więc nie będę tutaj zarysowywała fabuły ponownie. Skupię się na drugim tomie. 







O czym jest książka? 

W Krakowie już powoli zapominano o bardzo głośnej sprawie seryjnego mordercy, którego prasa nazwała Rzeźnikiem Niewiniątek. Każdy myśli, że morderca nie żyje, więc ludzie na powrót zaczęli żyć i oddychać pełną piersią, nie bojąc się chodzenia po zmroku. Niestety jak widać Kraków nie jest zbyt bezpiecznym miastem. W ostatnim czasie zamordowano kilka prostytutek i jakby sam fakt odebrania im życia to było mało, morderca wycinał im rownież macice lub inne części ciała. Można rzec, że po prostu zbezczeszczał zwłoki. Prasa jak to prasa, lubi nazywać seryjnych morderców po swojemu, więc temu nadali przezwisko Rozpruwacz z Krakowa. 

Wydarzenia w drugim tomie dzieją się kilka lat po wydarzeniach z tomu pierwszego, więc nasz tytułowy Diabeł skończył już studia i zaczął prace w zawodzie. Tym razem, jednak czeka go niełatwy orzech do zgryzienia, bowiem będzie musiał podjąć się obrony rzekomego Rozpruwacza całkowicie sam. 

Na szczęście jest jeszcze Sandra, która ma widoczną manię na punkcie seryjnych morderców i bardzo chce pomóc Kubie w rozwiązaniu sprawy. Chłopak, jednak zaczyna się nieco gubić w tym czy chciałby sprawę wygrać czy nie, gdyż córka Rozpruwacza niesamowicie przypomina mu jego siostrę Klarę i budzi w nim najgorsze demony, które wydawało się, że udało mu się uśpić. 

Klara skrzywdziła go jak nikt inny, odebrała mu niewinność i przez to nie może normalnie funkcjonować. Czuje potrzebę zabijania, która momentami jest tak silna, że traci kontrolę nad sobą i swoimi czynami, a w takich chwilach łatwo o wpadkę. 

Czy Kubie uda się powstrzymać swoje demony raz na zawsze? Czy wygra sprawę? 

Jakby tego było mało wygląda na to, że Julka jeszcze nie raz pojawi się w jego życiu. 


Moim zdaniem: 

"Proces Diabła" bardzo mi się podobał i naprawdę ciężko mi stwierdzić, która część była lepsza. W każdej autor pokazał nam psychikę mordercy, dlaczego ktoś zabija i w jaki sposób z tym żyje. Często się zastanawiałam, dlaczego ludzie zabijają i co im to daje i można powiedzieć, że tutaj dostałam na to odpowiedzi. Oczywiście jest to fikcja, wiadomo, ale napisana w taki sposób, że czasami czytało się to jak prawdziwy pamiętnik mordercy. 

Przyznam, że odkąd zapoznałam się z Kubą Sobańskim to zdecydowanie bardziej jestem przerażona, kiedy chodzę sama po zmroku. Ta książka naprawdę siada na psychikę, zwłaszcza jeśli pomyślimy, że wokół nas mógłby znajdować się taki Kuba. Ktoś całkowicie normalny, kryjący przed innymi tyle zła. 

Wystarczy kiedy pomyślimy sobie, że moglibyśmy stać się ofiarą tylko, dlatego, że przypominamy komuś z wyglądu czyjąś siostrę, matkę, żonę czy kogokolwiek przez kogo ta osoba  została kiedyś skrzywdzona i naznaczona. Umrzeć zupełnie przypadkowo.. choć nie dla naszego oprawcy. Dla niego nasza śmierć wcale nie byłaby przypadkowa, byłaby wręcz koniecznością. 

Jestem bardzo ciekawa co autor przygotował nam w trzecim i czwartym tomie i jestem pewna, że niedługo się przekonam i podzielę się z Wami wrażeniami. Po zakończeniu drugiego tomu mogę powiedzieć, że bohatera czekają kłopoty w raju i jestem bardzo ciekawa jak z nich wybrnie. 

Przyznam, że autor miał naprawdę dobry pomysł na fabułę i idealnie stworzył głównego bohatera. Głęboko wnika w psychikę mordercy i choć powinniśmy go nienawidzić, to sprawia, że w pewien sposób czytelnicy kibicują Diabłowi, aby nie dał się złapać. Ja mu kibicuję, aby wyleczył się ze swoich demonów i mógł normalnie żyć. 

Czytaliście już Pamiętnik Diabła? Macie zamiar zabrać się za tę serię? 

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Novae Res :) 



2 komentarze: