Ariana dla WS | Blogger | X X

sobota, 22 września 2018

Klient nasz.. Czyli koszmar pracownika działu reklamacji - Rafał Świerzy

Autor: Rafał Świerzy
Tytuł: Klient nasz... czyli koszmar pracownika działu reklamacji 
Ilość stron: 232
Gatunek: Literatura obyczajowa (?)
Wydawnictwo: Novae Res



Na pewno każdy z Was miał kiedyś sytuacje, kiedy kupiony produkt nie spełnił Waszych wymagań lub po prostu się zepsuł. W takim przypadku niektórzy składają reklamacje, inni machną ręką i powiedzą „No trudno”. Ja jestem raczej w tej drugiej grupie, chociaż to zależy oczywiście od sytuacji, ale w życiu nie pomyślałabym, żeby zawracać komuś głowę, bo np. nie ma mojego rozmiaru w sklepie. 

Zastanawialiście się jak to wygląda z drugiej strony?  Rafał Świerzy napisał książkę, w której przedstawia swój punkt widzenia, czyli punkt widzenia pracownika działu reklamacji. Był on zatrudniony w polskiej centrali zagranicznej sieci dyskontów i zajmował się rozpatrywaniem tych cięższych przypadków. Spędził tam cztery lata i wielokrotnie dostawał dziwne wiadomości od klientów. W jednej przesyłce dostał nawet majtki. O co chodzi? Dowiecie się jak tylko sięgniecie po książkę :)




Powiem Wam szczerze, że historie zawarte w książce momentami są po prostu śmieszne i autor zasługuje na medal za cierpliwość, serio. Ja nie mogłabym pracować na takim stanowisku. 

Wyobraź sobie, że dostajesz maila z zapytaniem, dlaczego Wasz sklep dyskryminuje osoby o numerze buta 41? Pomyślałbyś sobie pewnie, że to żaden kłopot odpisać na takiego maila, to po prostu nie jest zależne od Ciebie, masz przygotowana formułkę, odpisujesz.. Super jeden klient załatwiony. Ale... potem dostajesz podobnych maili kilkanaście lub kilkadziesiąt. Wtedy sytuacja przestaje być łatwa, a zaczyna się robić po prostu żałosna. Normalny człowiek, który nie znajdzie swojego rozmiaru w sklepie, idzie do innego albo po prostu przyjmuje to do wiadomości, a nie wypisuje do pracownika działu reklamacji, że jest to dyskryminacja. No, ale cóż.. taki mamy klimat :) 

Powyższy przykład to tylko jedna historia. Zapewniam, że w książce pana Rafała jest ich dużo więcej. Czasem będziecie się śmiać, czasem po prostu opadną Wam ręce i wszystko co opaść może. Na szczęście autor każdą taką sytuację stara nam się objaśnić, dlaczego jest tak a nie inaczej i nie szczędzi nam żarcików :) 

Książkę można podzielić na dwie części. W jednej mamy punkt widzenia pracownika, a w drugiej klienta, gdyż autor po zrezygnowaniu z pracy, chciał sprawdzić jak to wygląda ze strony klienta i przytoczył nam kilka przykładów ze swojego życia. 

Moim zdaniem: 

Książka jest naprawdę ciekawa. Warto ją przeczytać, aby zobaczyć jak to wygląda z drugiej strony. Zwłaszcza, jeśli zdarza nam się „męczyć bułę” za błahostki. Pamiętajcie, że rozmawia z Wami człowiek, nie robot. On naprawdę nie ma wpływu na to co dany sklep sprzedaje i jakiej jest to jakości, ale stara się spełnić Wasze oczekiwania. Warto czasami ugryźć się w język i spróbować załatwić sprawę polubownie, a nie od razu krzyczeć i mieć pretensje do całego świata. 

Choć autor starał się nam przekazać informacje w żartobliwy sposób, to przyznam, ze jego słowa zostaną mi w pamięci na dłużej. Nie jestem z tej grupy ludzi, którzy zawracają innym głowę, bo coś mi się zniszczy. Może to źle, może dobrze, ale jeśli kiedykolwiek to się zmieni i stanę się zgorzkniałą babą, która będzie chciała zatruć innym życie, mam nadzieję, że będę pamiętała słowa pana Świerzego. Oby! 

Polecam, jest to książka przy której będziecie się naprawdę dobrze bawić! 


A może macie jakieś ciekawe doświadczenia z działem reklamacji? Może pracowaliście w tej branży albo trafiliście na kogoś miłego lub niemiłego? Dajcie znać w komentarzu :) 

P.S. Co do historii zawartych w książce.. ludzie, Wy tak serio? W życiu nie spodziewałabym się, że ludzie mogą sprawiać takie problemy i zgłaszać reklamację np. skarpetek. To po prostu jedna wielka komedia :)


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Novae Res :)


2 komentarze:

  1. Chętnie poznam problemy z drugiej strony. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zachęciłam :) ta książka jest naprawdę śmieszna i czyta się ją szybko i przyjemnie :)

      Usuń