Ariana dla WS | Blogger | X X

czwartek, 13 września 2018

[Przedpremierowo] Immortaliści - Chloe Benjamin

Autorka: Chloe Benjamin 
Tytuł: Immortaliści 
Data premiery: 19 września 2018
Gatunek: Literatura piękna 
Ilość stron: 456



"A Ty? Jak przeżyłbyś swoje życie, gdybyś wiedział, kiedy umrzesz?"

Właśnie te pytanie zachęciło mnie do przeczytania tej książki. Zaciekawił mnie również opis, ale przede wszystkim to zdanie. Pomyślałam, że w końcu trafię na coś oryginalnego i tak też się stało. 
Przede wszystkim, najpierw należy zadać pytanie, czy chciałabyś/chciałbyś znać datę swojej śmierci?  
To pytanie do łatwych nie należy, to wiadomo. Z jednej strony człowiek mógłby wykorzystać naprawdę dobrze swój czas, a z drugiej strony.. czy nie doprowadziłoby to nas do szaleństwa? 




"Immortaliści" to historia czwórki rodzeństwa - Varyi, Daniela, Klary i Simona. Kiedy byli dziećmi, Daniel podsłuchał rozmowę dwójki chłopaków o pewnej wróżce, która była znana z przepowiadania przeszłości. Dziecko jak dziecko, oczywiście uznało ten pomysł za bardzo kuszący i namówiło swoje rodzeństwo, by poszli razem z nim. Początkowo się wahali, ale w końcu dali się przekonać. Można byłoby to nazwać ich największym błędem, ale z drugiej strony, może komuś wyszło to na dobre? 

Dzieci udają się do wróżki i każde z nich poznaje datę swojej śmierci. Nie przybliżoną, ale dokładny dzień, miesiąc i rok. Każde z nich do wróżki musiało wejść oddzielnie, jednak po wszystkim "pochwalili" się swoimi wynikami. Wszyscy, oprócz Simona, który powiedział tylko, że umrze młodo. 

Od tej pory ich życie będzie naznaczone tym wydarzeniem. Jedni będą mówić, że wcale nie uwierzyli  wróżce, a inni będą chcieli wykorzystać jak najlepiej dany im czas. Bohaterowie zaprowadzą nas w bardzo ciemne zakątki ich duszy. Na własne oczy przekonamy się co oznacza świadomość tej daty. 

Moim zdaniem: 

"Immortaliści" to dla mnie taki powiew świeżości. Takiej historii jeszcze nie czytałam i muszę przyznać, że była naprawdę niesamowita. Autorka dobrze wykreowała swoich bohaterów i ich losy. Można powiedzieć, że próbowali oszukać przeznaczenie, choć wydawać by się mogło, że nie wszyscy uwierzyli w przepowiednię. Najwidoczniej taka wiedza sieje w naszej psychice naprawdę duży zamęt, nawet jeśli wmawiamy sobie, że wieszczka była zwykłą oszustką i nie warto jej wierzyć. Coś jednak w człowieku pozostaje i to na długo..  

Książka wzbudzała we mnie dużo emocji, bo choć wiem, że to fikcja, to sami wiecie, że dobra książka przenosi nas do innego świata i czujemy się jakbyśmy towarzyszyli bohaterom, jakbyśmy byli ich przyjaciółmi bądź cieniem. Z jednej strony pewne sceny mnie obrzydzały, a z drugiej - rozumiałam, dlaczego tak postępują. 

"Immortaliści" to nie jest łatwa książka, choć czyta się ją dosyć szybko, dzięki stylowi autorki, natomiast jeśli chodzi o samą fabułę to już kolorowo nie jest. Dzięki temu jestem pewna, że długo zapamiętam ten tytuł i fabułę, bo autorka zaskoczyła mnie wielokrotnie. Ciągle myślałam, że może dany bohater zrobi to i to, a on robił "tamto i tamto". Nie chcę Wam zbyt wiele zdradzać, więc piszę ogólnikami, ale chodzi o to, że ta książka to kawał dobrej roboty.  

Wiele razy się przekonałam, że nie powinnam ufać opisom książek, bo często wprowadzają w błąd i okazuje się, że opis to najciekawsze co w danej książce było i bardzo się obawiałam, że tutaj też tak będzie. Na moje szczęście miło się zaskoczyłam. 

Podsumowując: 

Fabuła książki do lekkich nie należy, ale uważam, że bardzo skłania do przemyśleń. Jak przeżyłbyś swoje życie wiedząc, że zostało Ci przykładowo 10 lat życia, a jak wiedząc, że dożyjesz starości? Wiadomo, jeśli chodzi o krótszy okres człowiek chciałby korzystać z życia jak najbardziej, ale czy ta wiedza dałaby nam szczęście? 

Uważam, że to naprawdę dobra powieść i mam nadzieję, że Wam również przypadnie do gustu.

 Czy wieszczka miała rację? Jak jej słowa wpłynęły na naszych bohaterów? 

Za przedpremierowy egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca. To była naprawdę dobra i mocna historia. 




8 komentarzy:

  1. Ta książka bardzo mnie intryguje.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tej pozycji, a fabuła jest niezwykle zachęcająca. Na pewno wzbudzi we mnie wiele emocji i skłoni do głębszych rozważań. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, ze tak bedzie. To naprawde dobra książka :)

      Usuń
  3. Właśnie zaczęłam ją czytać i pędzę by zdążyć z recenzją. Z wielką przyjemnością porównam nasze wrażenia. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tematyka brzmi na prawdę zachęcająco =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, mnie zachęciła bardzo i sie nie zawiodłam :)

      Usuń