Ariana dla WS | Blogger | X X

niedziela, 10 czerwca 2018

Zapytaj astronautę - Tim Peake

Autor: Tim Peake
Tytuł: Zapytaj astronautę
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece 
Gatunek: Literatura faktu 
Ilość stron: 264





Dostałam propozycje zrecenzowania książki „Zapytaj astronautę”  i od razu się zgodziłam. Po przeczytaniu „Marsjanina” spodobał mi się ten temat, chociaż nie ukrywam, że książki tego typu nie są dla mnie na jeden czy dwa wieczory. Trochę potrwało zanim ją skończyłam. 

O czym jest książka? 

Na okładce widnieje zdanie: „Wszystko co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie.” i powiem, że jest to prawda. Książka ta zawiera wiele odpowiedzi, na pytania, które pewnie często sobie zadawaliście. Poczynając od tych: 

Jak zostać astronautą? 
Czy miałeś jakiś luksusowy przedmiot na ISS?
Jak się korzysta z toalety w kosmosie? 
Czy na stacji kosmicznej jest wifi?

Poprzez bardziej skomplikowane, typu: 

Słyszałem, że astronauci cierpią w kosmosie z powodu napadów bólów mięśniowych. Czy to prawda? Jak to się leczy? 

Kiedy kończy się niebo i atmosfera zmienia się w przestrzeń kosmiczną? 

Autor prowadzi nas przez całą drogę rozpoczynając od startu, opowiadając o szkoleniu, życiu i pracy w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej i powrocie na Ziemie. Porusza dosłownie każdy temat i mam wrażenie, że nie pominął żadnego pytania jakie mogłoby przyjść nam do głowy. 

Książka jest stworzona w formie pytania-odpowiedzi, więc czyta się ją przyjemnie, choć ja miałam taki problem, że momentami gubiłam się we wszystkim, bo jednak niektóre pojęcia były dla mnie nieznane. 




Moim zdaniem:

Jeśli chodzi o moje zdanie, to ja spodziewałam się czegoś lżejszego i bardziej przystępnego. Choć mam wrażenie, że autor i tak próbował pisać łatwym językiem, dla kogoś kto nie jest astronautą. Jeśli jesteś człowiekiem, którego naprawdę interesują te sprawy, książka na pewno przypadnie Ci do gustu, znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania. Jeśli jednak jesteś taki/a jak ja, czyli tylko trochę zainteresowany/a tematem - możesz momentami się nudzić, chociaż można czytać tylko odpowiedzi na pytania, które nas interesują konkretnie, nie na wszystkie, wybór należy do Was. 

Moim zdaniem facet ma pojęcie i podziwiam go za to co osiągnął, bo dotarło do mnie, że wymaga to naprawdę wielkiej wiedzy, ale też takiego ogarnięcia życiowego. Ja zdecydowanie astronautą bym nie mogła być, bo jestem zbyt roztrzepana. :) 

Jak pachnie kosmos? Dlaczego w kosmosie jesteśmy wyżsi niż na Ziemi? Kiedy postawimy stopę na Marsie? 

Jeśli interesują Cię odpowiedzi na te pytania lub chciałbyś poszerzyć swoją wiedzę na temat podróży w kosmos to zachęcam gorąco! Kopalnia wiedzy! :) 

Za egzemplarz dziękuje Wydawnictwu Kobiecemu, przepraszam za opóźnienie i jestem niezmiernie ucieszona z pocztówek, które przyszły razem z książką. :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz