Ariana dla WS | Blogger | X X

środa, 16 maja 2018

Znajdź mnie - J.S. Monroe

Autor: J.S. Monroe 
Tytuł: Znajdź mnie
Wydawnictwo: W.A.B. 
Ilość stron: 448
Gatunek: thriller

Są takie książki, które przyciągają po prostu tytułem i okładką. Ta taka była, chociaż muszę przyznać, że im dłużej na nią czekałam, tym bardziej się nastawiałam do niej negatywnie. Bałam się, że będzie przereklamowana i nie spełni moich oczekiwań, ale całe szczęście.. była nawet ponad oczekiwania ;) 





Zarys fabuły: 

Rosa pięć lat temu popełniła samobójstwo, lecz jej chłopak Jar, ciągle wierzy, że ona żyje. Nigdy nie odnaleziono jej ciała, co dodatkowo wzbudza jego podejrzenia. Chłopak często ma halucynacje, wydaje mu się, że widzi Rose, czasem nawet z nią rozmawia. Jedyną osobą, z którą może szczerze o tym pogadać jest jego przyjaciel Carl, który zmartwiony losem Jara postanawia przekonać go do wizyty u psycholożki. 

Jar oprócz swojego przyjaciela, utrzymuje również kontakt z ciotką Rosy, która znajduje jej dziennik na komputerze. Chłopak zaczyna podejrzewać, że może śmierć jego dziewczyny była tylko upozorowana i tak naprawdę pracuje ona dla wywiadu. W jego teorie, jednak mało kto wierzy, ciężko jest też mu to udowodnić.. 

Czy psycholog, do której chodzi Jar jest tą samą osobą, do której chodziła Rosa? Niby wszystko się zgadza, wygląd, zachowanie, różnią się tylko imiona i fakt, że na uczelni Rosy nie było żadnej psycholog.. choć w pamiętniku jest napisane, że była. 

Sprawy się gmatwają, wszystko wydaję się być grubymi nićmi utkane, a już zwłaszcza wtedy, gdy Jar  dostaje wiadomość od dziewczyny z prośbą o pomoc. 

"Znajdź mnie, zanim oni to zrobią." 

Moim zdaniem: 

Ta książka jest fenomenalna. Okropnie się bałam, że nie spełni moich oczekiwań, że zakończy się beznadziejnie i będę miała niedosyt. Na szczęście tak nie było. Trzymająca w napięciu, okrutna historia młodej dziewczyny. Naprawdę nie spodziewałam się czegoś tak dobrego.. W dodatku te opisy, które przyprawiały o gęsią skórkę. 

Jestem przekonana, że długo nie zapomnę o czym była ta książka i jak się zakończyło. Autor stworzył coś naprawdę dobrego. Nie jest to zwykła opowieść o dziewczynie, która popełniła samobójstwo, a jej chłopak z rozpaczy nie może w to uwierzyć. To dużo bardziej zagmatwana historia i na pewno nie zgadniecie co się wydarzy. 

Nie wiem jak jeszcze mogłabym Was zachęcić. Po prostu przeczytajcie, a nie będziecie żałować. Ja się ogromnie cieszę, że dostałam też wersję po angielsku na urodziny i próbowałam najpierw czytać w tym języku, ale jak tylko dotarła wersja polska, to od razu się wzięłam za łatwiejszą opcję ;-) Ale muszę przyznać, że bardzo ładnie prezentują się na półce i może kiedyś znajdę czas i motywację, aby przeczytać również po angielsku. Ewentualnie będę mogła pożyczyć komuś z Anglii, bo warto.. naprawdę warto :) 

Także, jeśli nie obrzydzają Was różne dziwne opisy w książkach (nie chcę zdradzać o co chodzi) to sięgajcie śmiało! A jeśli obrzydzają.. to cóż.. też sięgajcie, choć może nie tak śmiało. Nie no, żartuję.. choć książka momentami jest drastyczna, to uważam, że jednak da się przez to przebrnąć, nawet jeśli jesteście bardziej wrażliwi. 

Jestem na tak! :) 

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwo WAB :)



2 komentarze:

  1. Na pewno zawita w mojej małej bibliotece. Mam tylko nadzieję, że nie będę rozczarowana. Tyle skrajnych opinii już się naczytałam o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie widziałam zbytnio opinii o tej książce, tzn pełno zdjęć było, ale staram się nie czytać opinii tych książek, które mam już w domu do czytania :P boje się, że się nastawie.. choć tutaj podchodziłam z mega rezerwą, to okazała się być naprawdę dobra :) także polecam,
      Przekonaj się sama czy takie tematy Ci podchodzą i daj znać :)

      Usuń