Ariana dla WS | Blogger | X X

niedziela, 18 lutego 2018

Na końcu drogi - Bjorn B. Jakobsson



Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce ani o autorze. Dostałam ją w prezencie od męża i muszę przyznać, że opis bardzo mnie zaciekawił. 

Po przeczytaniu ostatnich paru książek, dochodzę do wniosku, że najbardziej lubię kryminały w stylu Katrin Slaughter lub Tess Gerritsen, kiedy nie dość, że zaczyna się od zbrodni, to w trakcie pojawia się ich jeszcze kilka. 





Fabuła: 

Ivona postanawia zabrać swoją pasierbicę na ferie do domku swojej znajomej, na północy Szwecji. Kobieta nie dogaduje się kompletnie z Polly,  odkąd zmarł ojciec dziewczyny. Ivona myśli, ze odcięte od świata, telefonów komórkowych i telewizji będą w stanie dojść do porozumienia. 

Kiedy dojeżdżają na miejsce dowiadują się, że policja poszukuje mężczyzn odpowiedzialnych za brutalne morderstwo, a w miejscowości mieszka tylko jedna rodzina i to dość specyficzna. 

Zamiast miłego odcięcia od świata, ferie zamieniają się w walkę o życie. 

Moja opinia: 

Cieszę się, że nie zawsze dostaję w prezencie znanych mi autorów. Nie wiem czy sięgnęłabym po tę książkę sama z siebie. 

Autor parę razy mnie zaskoczył, a parę razy odgadłam co się wydarzy. Nie pamiętam dokładnie, w którym momencie autor przeszedł do sedna, czyli „walki o życie”, ale wydaję mi się, że zajęło mu to więcej niż połowę książki. Bardziej skupiał się na relacjach z sąsiadami, a sam finał trwał trochę zbyt krótko jak na moje oko. Nie spodobała mi się postać Ivony, bo  była tak denerwująca, że czasami nie dziwiłam się Polly, że nie chce z nią rozmawiać. Ta kobieta sama zachowywała się jak dziecko, jakby to jej potrzebna była pomoc. Kompletnie nie radziła sobie z pasierbicą i jej pomysły na zagajenie rozmowy były czasami tak głupie i naiwne, że aż szkoda czasu na zagłębianie się w ten temat. 

Minusy książki wskazałam powyżej, były więc tylko dwa, które nie  wypłynęły mocno na ocenę książki, bo sam pomysł na fabułę był ciekawy. Zważając na fakt, że jest to debiut autora, jestem przekonana, że w dalszych powieściach wykaże się bardziej. :) 

Jestem ciekawa czy ktoś z Was czytał już tą powieść? Jeśli tak, dajcie znać co uważacie :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz