Ariana dla WS | Blogger | X X

niedziela, 9 grudnia 2018

Riverdale. Informator licealisty - Jenne Simon

Autorka: Jenne Simon
Tytuł: Riverdale. Informator licealisty. 
Ilość stron: 112
Gatunek: Młodzieżówka, dodatek kolekcjonerski 
Wydawnictwo: Feeria Young 



Dzisiaj przychodzę do Was z czymś całkowicie innym. Otóż w moje ręce wpadł ostatnio informator licealisty, czyli książka wydana na podstawie serialu, jeśli można to tak nazwać.
Zacznijmy od tego czy oglądaliście serial Riverdale? Ja, któregoś razu zaczęłam w ciemno, nie miałam co robić, a chciałam obejrzeć jakiś w miarę przyjemny serial po angielsku, bo zależało mi, żeby osłuchać się bardziej z językiem i żebym rozumiała to co mówią bohaterowie. Wybrałam Riverdale i nie żałuję. Doszło do tego, że kiedy ja oglądałam, przyłapałam mojego męża na tym, że ogląda razem ze mną, chociaż udawał, że gra na playstation, albo raczej próbował grać, ale serial wciągnął również i jego.



Riverdale to serial o licealistach. Zawiera w sobie wątki kryminalne, trochę thrilleru, ale również i romansu. Można powiedzieć, że wszystkiego tam po trochę, zwłaszcza, że serial zaczyna się odnalezieniem zwłok jednego z uczniów. Oczywiście nikt nie wie co się stało Jasonowi, czy miał jakichkolwiek wrogów czy komuś się naraził. Serial skupia się na odnalezieniu mordercy i odkryciu prawdy, w międzyczasie wychodzą na jaw inne sekrety uczniów oraz ich rodziców. Cała społeczność jest w pewien sposób ze sobą powiązana. Kiedy już wydaję się, że miasto może być spokojne, bo zagadkę rozwiązano, pojawia się kolejna i kolejna.

Przyznam szczerze, że mnie serial mocno wciągnął i przestałam go oglądać tylko dlatego, że zrezygnowaliśmy z Netflixa, ale chciałabym bardzo kontynuować oglądanie. Jak tylko znajdę trochę czasu na seriale, to na pewno będę chciała nadrobić. Gdzieś na instagramie natknęłam się na opinię, że podobno kolejne sezony robią się już trochę zbyt przesadzone, ale tak czy siak sprawdzę na własnej skórze. Ja mogę się wypowiadać tylko o dwóch, bo wydaję mi się, że tylko do tego momentu doszłam, ale zapewne będę musiała sobie nieco odświeżyć pamięć.




Jeśli chodzi o książkę, to mamy tutaj informator licealisty, czyli taki dodatek dla fanów serialu. Wydaję mi się, że jest to pozycja skierowana dla ludzi, którzy serial oglądali, a przynajmniej chociaż dwa sezony, bo książka zawiera spojlery, które mogą popsuć oglądanie, dla kogoś kto dopiero zaczął. 

W środku mamy masę krótkich artykułów, "dowiadujemy się" o zasadach panujących w tej szkole, nieco przerobionych przez uczniów. "Dowiemy się" również kto w tej szkole rządzi, jak to w typowym amerykańskim liceum, co może nas tam spotkać, kiedy do szkoły się zapiszemy. Właściwie wszystko to już wiemy z serialu, więc nie znajdziemy tutaj nic nowego. 

Aby łatwiej zobrazować Wam co jest w środku, pokażę Wam po prostu wnętrze na zdjęciach. Oczywiście nie całe, ale m.in. zobaczycie spis treści, który pomoże Wam dowiedzieć się o czym możecie poczytać. 




Powyższy spis treści pokaże Wam co znajdziecie w książeczce, a poniżej pokażę Wam kilka zdjęć z wnętrza. :)








Moim zdaniem: 

Jest to dobra pozycja na prezent dla miłośników serialu. Uważam, że komuś kto nie oglądał nawet odcinka mogłoby być ciężko połapać się o co w tym chodzi. Ja osobiście bym raczej jej nie kupiła, bo choć serial lubię, to nie na tyle, by zbierać jakieś artykuły kolekcjonerskie. Są, jednak na pewno fani, którzy czekają z zapartym tchem na kolejny odcinek, więc może to być dobry dodatek właśnie dla nich. Nie dowiemy się raczej niczego nowego z tej pozycji, ale dla własnej przyjemności możemy wrócić do tego co już widzieliśmy na ekranie. Zwłaszcza, że jest to wykonane w bardzo fajnej formie: zdjęcia, notatki uczniów, liściki i tego typu rzeczy sprawiają, że czyta się to przyjemnie i szybko. 
Podobało mi się, że były tam dopiski uczniów i była napisana w sposób luzacki, jak od nastolatków dla nastolatków. 

Co jest dużym plusem książka zawiera krótkie artykuły i mnóstwo zdjęć, więc jest to lektura na niecałą godzinkę. 

Reasumując: 

Jest to pozycja kolekcjonerska bardziej niż faktyczna lektura do czytania. Skierowana raczej do miłośników serialu. Dobra na prezent dla nastolatków, aczkolwiek takich bardziej w wieku licealnym. Ja serial oglądałam i mi się podobał, więc dla mnie lekturka była przyjemna :) 

Serial jest dosyć drastyczny momentami, więc nie jest to typowo młodzieżowy serial, mimo iż traktuje o młodzieży. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz