Ariana dla WS | Blogger | X X

wtorek, 13 marca 2018

Filozofia f**k it - John C. Parkin

Raz na jakiś czas sięgam po poradniki lub książki motywujące. Co prawda nie zauważyłam jeszcze, aby którakolwiek z nich zmieniła coś w moim życiu, ale niektóre tytuły tak kuszą, że chyba wciąż się łudzę. 

Tym razem postanowiłam przeczytać Filozofię  fuck it, a to głównie z powodu chwytliwego tytułu. 





O czym jest książka? Tak w wielkim skrócie można powiedzieć, że uczy jak zdrowo podchodzić do życia, nie przejmować się banałami i po prostu „pieprzyć choroby, związki, problemy, pieniądze, zmianę świata na lepsze” i tym podobne. Autor dodatkowo przedstawia nam kilka ćwiczeń, które mają nas rozluźnić i dzięki czemu mamy osiągnąć spokój ducha. Oprócz tego nie jest to banalne „pieprz wszystko”, tylko do każdej sytuacji mamy podane przykłady i wyjaśnienie jak mamy rozumieć jego słowa. 

Czy warto ją przeczytać? 

Na pewno, jeśli tylko potraficie wynosić coś z takich książek. Jeśli czujecie się zestresowani, przytłoczeni problemami dookoła, nie wiecie jak sobie z tym poradzić - przeczytajcie, może właśnie ta książka otworzy Wam oczy. 

Myślę, że jest to książka, do której powinno się wracać, sam autor zachęca nas do tego, żeby po prostu wybrać sferę, która sprawia nam problemy i wrócić jeśli znów poczujemy natłok myśli i problemów. 

Autor podchodzi do „nauczania” w lekki, humorystyczny sposób. Książka na pewno nie jest nudna, to muszę przyznać. Czytałam ją z przyjemnością, chociaż tak jak mówiłam - niewiele z niej wyniosę, prawdopodobnie dlatego, że po prostu już wcześniej stosowałam zasadę „fuck it” na rzeczy, na które nie mam wpływu. :-) 




A poniżej wklejam kilka cytatów, które może pomogą Wam podjąć decyzję czy warto sięgnąć po Filozofię fuck it. 

Mówiąc „pieprzę to”, uwalniasz się od czegoś, co zazwyczaj sprawia Ci ból. Mówiąc „pieprzę to”, poddajesz się rytmowi życia — przestajesz robić to, czego nie chcesz, w końcu robisz to, czego zawsze chciałeś, i przestajesz słuchać innych, a zaczynasz słuchać siebie.”

Na tym właśnie polega wolność — na robieniu w końcu tego, czego na prawdę chcesz. Powiedz „pieprzę to” światu, opiniom innych na Twój temat i sprostowywaniu ich oczekiwaniom.”


„Dlatego właśnie narzekamy, obgadujemy i krytykujemy — nie czujemy się zbyt dobrze we własnej skórze i próbujemy gdzie indziej znaleźć tego przyczyny.”

2 komentarze:

  1. Jak wiesz mam po ang. Po cytatach widzę, że będzie fajna !

    Pozdrawiam
    www.bartoszczyta.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie jest spoko, ale ja chyba po prostu już mam taki "styl życia" - fuck it, więc do mnie niewiele przemówiła. Albo inaczej, przemówiła, ale zawsze ciężko mi wprowadzić w życie jakieś zmiany. ;P

      Usuń